Monday, May 26, 2014

U Bihaću Mi'radž došo', Mi'radž prošo'?

Bismillahi-r-Rahmani-r-Rahim.

Akšamskim ezanom po hidžretskom kalendaru nastupa novi dan, tj. prvo se smijenjuju noći a zatim dani u hidžretskom kalendaru. Svaka nova noć koju dočekamo živi i zdravi u svojim domovima je berićetna i za nas mubarek - posebna. Ali sinoćnim akšamom je nastupila ipak jedna od najposebnijih, najberićetnijih i najljepših noći u hidžretskoj godini. Noć Mi'radža.

Kad je tako berićetna i posebna, pitate sada Vi, kako to da tako malo o njoj znamo ili da je nikako ne obilježavamo? Ma kako ne znamo i ne obilježavamo? Nije moguće?!

Bome moguće je. Naš lijepi grad Bihać je sinoć svjedočio, ušao i haman i ne obilježio ovu prelijepu mubarek noć. Ah da! Zaboravih napomenuti; obilježila se ova noć sa paljenjem kandilja na svim minaretima širom Bihaća. I to je to. Noć Mi'radža, noć u kojoj je Poslanik a.s. dobio naredbu namaza (5 dnevnih koji vrijede 50), dobio šefa'at za nas griješne ljude, dovio i molio <Moj ummet, moj ummet...> obilježena paljenjem kandilja?! Ali samo paljenjem kandilja.

Ako idemo iz perspektive modernih proharamlija onda ni to bolan nismo trebali, ma nismo smjeli !, jer je sve to haram il' u najmanju ruku bid'at. Bid'at i haram jer se tamo neke hodže i njihove proevropske džematlije koje "et ni po sunnetu klanjati ne znaju" iskupljaju, uče neke mevlude, pjevaju (subhanallah!) ilahije po džamijama i svi se bolan tamo miješaju. Haram'ti im treba zrak koji tada dišu kad su u tim novotarijama zagrezli.

A ja koliko znam naša draga Islamska zajednica, bar ne zvanično, nije dokinula, oharamila ili obid'atila obilježavanje mubarek noći. A ono ispade da samo u pojedinim čaršijskim džamijama, a i toga je sve manje, treba okupiti ljude pa im objasniti vrijednost ove noći, pa sa njima (ako ništa) džematile bar jaciju klanjati. Eto sad ispade da niko na jaciju i ne dolazi drugim noćima? Ama bolan dolazi, al' znamo svi da bi na poziv o nekom prigodnom programu došlo mnogo, mnogo više. A ovako; eh, upališe se kandilji na minaretima i obilježi se mubarek noć Mi'radža. 

Ali nije ni tako bilo, jer sam svjedočio da ni kandilja, pa ni imama da predvodi taj mubarek akšam nije bilo. Sad bi neko rekao; pa šta!? Šta ti sad imaš tu nabrajati, kao da je dunja propo' ako nije bilo u nekoj džamiji? Ali nije bolan bilo koja džamija u bilo kojem sokaku Bihaća ili nekog sela. Nego u jednoj od gradskih džamija grada Bihaća (iako ne govorim naziv džamije mislim da je nama svima, Bišćanima pogotovu jasno o kojoj se džamiji radi). Nema imama, nema kandilja, a eto izgleda nema ni Mi'radža. Smatram da islamska zajednica (mislim na medžlis IZ-e Bihać) treba uložiti više truda u organizaciju obilježavanja mubarek noći, to je nesporno, ali zaista smatram da i ako su odlučili da to bude samo paljenjem kandilja i klanjanjem akšama, da to onda učine svi imami i da sve džamije u toj noći imaju osvijetljene minarete i imama koji predvodi namaz (na koji je ionako već bio obavezan doći).

Ja sam o ovakvim stvarima govorio i prije, samo da podvučem, jer sam bio dio tima koji se zove medžlis IZ-e Bihać, tako da nisam pao s neba il' počo' toplu vodu izmišljati. Ali izostaju reakcije. Koliko znam i pojedine džematlije ove pomenute džamije su se žalile, što usmeno što pismeno, ali opet nije bilo reakcije. 

Kao zaključak ovom tekstu ću dati svoj stav i mišljenje o obilježavanju mubarek noći i organizaciji islamske zajednice (ovdje prvenstveno mislim na Bihać) povodom mubarek noći. 

Donesimo fetvu i stav da je bid'at ili haram i završimo priču oko specijalnih programa, specijalnih nafila i specijalnih vazova u tim noćima. A ako nema takve fetve onda dajte bolan da se obilježe mubarek noći bar sa 3 minute informacija džematlijama o toj noći i drugim ljepotama dina  i 5 minuta noćnog namaza poslije akšama ili u toku drage jacije. Pa eto možda neko i iz tih nekoliko minuta pouku uzme, odluči se na promjenu, krene drugim putem.

Al hajd, eto Mi'radž dođe i Mi'radž prođe.



No comments:

Post a Comment